Rozwój symbolizacji u dzieci

Dla kogo: 

Warsztaty dla osób zainteresowanych myśleniem psychoanalitycznym i chcących poszerzyć swoją wiedzę i zapoznać się z jej praktycznymi zastosowaniami (psychologów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców, opiekunów).

Ideą szkolenia jest zapoznanie się uczestników z podstawami koncepcji psychoanalitycznej oraz zaprezentowanie warsztatu pracy.
 

Opis: Jednym z podstawowych fenomenów psychicznego funkcjonowania jest zdolność myślenia, a także nadawania znaczeń zachowaniom oraz doświadczeniom emocjonalnym.  W  psychologii w zależności od zajmowanej perspektywy badawczej, zjawisko to określa się mianem „symbolizacja”, „mentalizacja”, „teoria umysłu”.

Tematyka:

  • Teorie symbolizmu
  • Zabawa jako wyraz nieświadomych fantazji
  • Fantazja jako podstawa myślenia
  • Zrównanie symboliczne
  • Teoria pomieszczania
  • Rozwój mentalizacji w kontekście relacji matka-dziecko

Forma pracy: warsztat

Prowadząca: Renata Jarosz, psychoterapeuta, pedagog, trener.